הסיפור של רייזר, עכברי גיימינג, נחשים ועכבישים

עכברי גיימינג של רייזר הפכו כבר מזמן לשם דבר – אין גיימר שלא מכיר אותם או ניסה אותם, והחברה שולטת בחלק משמעותי של שוק הגיימינג בעולם. רייזר היא חברה אמריקאית-סינגפורית שמייצרת חומרה איכותית לגיימרים – עכברים, מקלדות וגם מחשבים. בשנת 2021, הציגה החברה לראשונה הכנסות של יותר ממיליארד דולר. לאחרונה, החברה אפילו שוקלת כניסה לשוק מטבעות הקריפטו.

איך הפכה רייזר למעצמת גיימינג? מה מיוחד במוצרים שלה? למה עכברי הגיימינג שלה כל כך פופולריים? ומה הקטע עם הנחשים? הנה הסיפור של רייזר בעולם הגיימינג.

עכבר הגיימינג הראשון של רייזר

עכבר גיימינג רייזר בומסלנגלפני יותר מ-20 שנה (כן, כן), השיקה רייזר את עכבר הגיימינג הראשון שלה (החברה נקראה אז קרנה), וקראה לו בומסלנג. אם אתם מכירים את העכברים של רייזר, אתם יודעים שהשמות שלהם קשורים לנחשים, וגם כאן – ה-Boomslang הוא נחש ארסי וירוק, שגר בעצים במקומות כמו דרום אפריקה, מוזמביק ובוטסוואנה. חוץ מהעניין הנחשי, הבומסלנג היה למעשה אחד מעכברי הגיימינג הרשמיים הראשונים בעולם. הוא נמכר ב-70-140 דולר, ואיך נאמר זאת בעדינות – לא היה שיא האסתטיקה והעיצוב. המחיר שלו היה יקר מאוד ביחס לעכברים רגילים של אותה תקופה, שנמכרו בפחות מ-10 דולר.

הבומסלנג הציג DPI של 2,000 והתחבר למחשב באמצעות USB רגיל. גיימרים של FPS אהבו אותו במיוחד, והוא נחטף מהמדפים.

העכבר הזה קיים היום בעיקר כפריט לאספנים, ונמכר מדי פעם באיביי בכמה מאות שקלים. לפני כמה שנים, הוציאה רייזר גירסת אספנים מחודשת שלו.

רייזר נכנסת חזק לשוק הגיימינג

ברור שעכבר אחד לא הופך חברה לאימפריית גיימינג, וברייזר ידעו את זה מצוין. כדי לבסס דריסת רגל בעולם משחקי המחשב, החלה רייזר (עדיין תחת השם קרנה) לתת חסויות לטורנירי משחקים. בטורניר הראשון שנתנה לו חסות, הפרס היה 100 אלף דולר – סכום נאה מאוד לשנת 2000.

באותה שנה, רייזר יצרה שותפות עם אחד הגיימרים המקצועיים הראשונים בעולם, ג'ונתן וונדל (Fatal1ty). וונדל השתתף בטורנירים רבים של דום, קוויק, קול אוד דיוטי, אנריל ועוד, וזכה במאות אלפי דולרים. אבל אז התפוצצה בועת הדוט-קום, והחברה נסגרה.

כעבור 5 שנים…

בשנת 2005, חזרה רייזר לשוק (והפעם תחת השם Razer) והכריזה על המוטו שלה: For Gamers. By Gamers – חברה שמתמקדת בגיימרים ועושה זאת על ידי עבודה צמודה עם שחקני המחשב הטובים בעולם. רייזר השיקה את ה-Diamondback – עכבר גיימינג שהפך לאחד הנמכרים באותה תקופה.

עוד עכברים, עוד מקלדות, עוד נחשים וגם עכבישים

 

מוצרי גיימינג של רייזר

רייזר המשיכה במלוא הכוח קדימה, השיקה שיתופי פעולה עם חברות כמו מיקרוסופט, והמשיכה לייצר עכברים עם שמות של נחשים, כמו גם לתת חסויות לטורנירי ענק של משחקים. בשנת 2006, השיקה החברה את מקלדת הגיימינג הראשונה שלה וגם את ה-DeathAdder, עכבר הגיימינג שהפך להיות הנמכר ביותר בעולם, ועדיין נחשב לסימן ההכר של החברה.

ב-2010 השיקה החברה את מקלדת הגיימינג המכנית הראשונה שלה – BlackWidow. כן, לרייזר יש קטע עם יצורים שאנשים קצת חוששים מהם. העכברים שלה נקראים על שם נחשים, המקלדות על שם עכבישים, והאוזניות – על שם יצורי מים מפחידים. הבחירה בשמות בעלי חיים מטרידים שכאלה היא חלק מהמיתוג של החברה. תכל'ס, תחשבו על זה – גיימר טוב הוא יצור מפחיד ומאיים. איך תהרגו את כל ה-noobz אם יהיה לכם עכבר עם שם חנוני? צריך קצת מיתוג אפל כדי לעשות רושם!

רייזר הבינה מהר מאוד שגיימרים נתפסים כגיקים לא מזיקים וחלשלושים, וגיימינג היה רק מעין תחביב של כל מיני אנשים מוזרים. הדרך השונה והאגרסיבית משהו שבה הציגה את המוצרים שלה, קסמה לגיימרים, שחשו העצמה וחיבור לשמות המפוצצים, העיצובים הכהים והתפיסה שגיימינג זה עיסוק רציני.

מחשבי גיימינג ועננים

החברה המשיכה לפתוח מרכזי פיתוח בכל העולם – מסין ועד קליפורניה – ולתת חסויות לעוד ועוד טורנירים (הפרסים כבר מגיעים למיליוני דולרים). ב-2011 השיקה את הרייזר בלייד – מחשב נייד דק במיוחד לגיימרים. המחשב שקל פחות מ-2 קילוגרם והיה גם הוא יצור חריג בנוף המחשבים הניידים של אותה תקופה. רוב היצרניות שיווקו לפטופים חסכוניים עם שולי רווח קטנים במיוחד, ואילו רייזר בחרה להוציא מפלצת חזקה ויקרה. לא פלא שהמחשב הפך ללפטופ הפופולרי ביותר בקרב גיימרים.

באותה שנה התחילה רייזר להציע שמירה של קונפיגורציות גיימינג בענן ונכנסה לשוק האוזניות לגיימרים.

רייזר ועתיד הגיימינג

גיימרים אוהבים את רייזר. מוצרי הגיימינג שלה מיוצרים תוך מחשבה והבנה עמוקה של עולם משחק המחשב והשחקנים. הגיימרים נאמנים למותג, וחלקם אפילו מציגים סממנים של כת ועושים דברים מוזרים כמו לקעקע את הלוגו של החברה על חלקים שונים בגופם. הפופולריות הזו לא מקרית. רייזר עובדת קשה על מנת לשים את המוצרים שלה בפרונט של עולם הגיימינג, כולל שיתופי פעולה עם גיימרים מובילים והצגת המוצרים באופן בולט בסטרימינג בטוויץ'. אבל מעבר לכך, מדובר במוצרים איכותיים במחירים סבירים ביותר, עכברי ומקלדות גיימינג שמחזיקים לאורך זמן ומספקים חוויית משחק איכותית לכל דורש.

החברה שיגשגה בתקופת הקורונה והסגרים – הגיימרים שיחקו הרבה יותר, והרבה משתמשים חדשים נכנסו לעולם הגיימינג. החברה, שהציגה הפסדים במשך שנים (למרות ההצלחה השיווקית), עברה לרווחיות ושוקלת הנפקה בארה"ב. החברה מנסה להיכנס לתחומים חדשים, כמו בנקאות וקריפטו, אבל גיימינג הוא הלחם והחמאה שלה, וסביר מאוד שהחברה תמשיך להוציא מוצרים מעולים, מעניינים, שחורים וירוקים, עם שמות של יצורים שבאים לכם בסיוטים.